Wikia

Unity.jpg

Unity is een ras van blauwe, kristalachtige levensvormen gevonden op P3X-562.

GeschiedenisEdit

Toen de Goa'uld Kur de planeet lang geleden bezocht probeerde Unity hem te begroeten. Kur raakte een van de kristallen aan en werd gedood. Als wraak verzamelden de Jaffa alle Unity kristallen op één plaats en probeerde ze te vernietigen met staf wapens. Maar enkele kristallen overleefden het, en bijna geen enkele was nog heel.

In 1997 bezocht SG-1 de planeet. Terwijl ze daar waren raakte Jack O'Neill een van de kristallen aan, waardoor hij bewusteloos raakte. Bang voor een andere wraakactie namen de kristallen Jack's vorm aan om te proberen zijn pijn te verhelpen. Echter, de grootste pijn die het in O'Neill vond was niet fysiek maar emotioneel: de dood van zijn zoon Charlie. Niet begrijpende wat de dood inhield reisde Unity naar de Aarde om te proberen Charlie terug te brengen. Samantha Carter bracht enkele kristallen terug naar Aarde voor onderzoek, en één van de kristallen legde contact met haar, en vertelde haar over Unity's geschiedenis. Door verder onderzoek ontdekte Carter dat de Unity Aarde's elektromagnetische veld niet konden weerstaan, en daardoor straling afgaven. Alle kristallen, samen met de replica van Jack, werden terug gestuurd naar hun eigen planeet. [1] Honderd van de Unity overleefden en werden bondgenoten van de Tau'ri. [2]

AchtergrondEdit

De Unity zijn anders dan alle andere rassen die het Melkweg sterrenstelsel bewonen, omdat ze niet organisch zijn maar een kristalachtig ras zijn. Ze zijn in feite energie-wezens die de kristallen bewonen. Ze voeden van de planeet's elektromagnetisch veld, maar kunnen allen in een vaste omgeving overleven zoals hun eigen thuiswereld. Andere planeten, zoals Aarde, hebben een te sterk veld waardoor ze hun vaardigheden verliezen.

Ondanks het feit dat ze kristallen lijken te zijn, zijn de Unity in staat elektromagnetische velden en energie te manipuleren. Dit stelt hen in staat hun lichamen te veranderen in bijna perfecte imitaties van andere levensvormen. Ze zijn ook in staat de herinneringen te zien van degenen die hen aanraken. Ook zijn ze in staat deze energie als destructieve schichten te manifesteren.

Odanks dat ze een vredig ras zijn, zijn de Unity verdeeld geraakt over hun ontmoeting met de Goa'uld. De Unity pacifists geven zichzelf de schuld van de gebeurtenissen, terwijl de Unity Vengeance Seekers actief deelnamen aan het aanvallen van de Goa'uld.[2]

Gerelateerde artikelenEdit

ReferentiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki