Wikia

Egeria.jpg

Een Goa'uld koningin is een Goa'uld die in staat is nieuwe Goa'uld voort te brengen.

BiografieEdit

Hoewel Goa'uld aseksueel zijn kunnen enkele Goa'uld nieuwe larvae produceren. Deze Goa'uld worden Koninginnen genoemd, omdat zij zich voortplanten als insecten, maar ook omdat zij vaak grote politieke invloed hebben. Goa'uld koninginnen kunnen soms een System Lord worden, maar staan vaker aan de zijde van hun partner. Koninginnen hebben bijna altijd vrouwelijke gastlichamen.

Koninginnen zijn relatief zeldzaam en kunnen een grote hoeveelheid larvae in één keer produceren. Deze larvae noemt men Prim'ta. Om dit te doen heeft een koningin een genetisch monster nodig van het ras dat als gastlichaam gebruikt zal worden om er zeker van te zijn dat ze compatibel zijn. Hoewel dit niet strict noodzakelijk is, is het wel de meest gekozen optie.

Hoewel de ontwikkeling van nieuwe Goa'uld meestal gepaard gaat met het doorgeven van de Goa'uld's genetische herinneringen aan de larvae kan de koningin ervoor kiezen om dit niet te doen, waardoor de symbiotes blanco blijven en en gevoeliger maakt voor commando's, in plaats van een lust voor macht en aanbidding.

Wanneer een koningin begint met het creëren van symbiotes groeit er een grote zak aan haad, waar de jongen in bewaard worden tot zij geboren worden. De koningin kan zichzelf losmaken van deze zak als zij dat wil.

Hathor was in staat om haar gastlichaam een feromoon uit te laten scheiden dat leek op Nish'ta, maar het is niet bekend of alle koninginnen hiertoe in staat zijn.

Bekende koninginnenEdit

Overleden koninginnen zijn aangegeven met een †.

Around Wikia's network

Random Wiki