Wikia

De Dragon Guards (Draken Wachters) waren de persoonlijke strijders van de Goa'uld Kur, wiens verschrikkelijke symboliek en reputatie ook effect had op zijn Jaffa. Elke Dragon Guard was getraind tot een bloeddorstige krijger en zou vechten tot het eind, zich nooit overgevend in een gevecht, zelfs als de situatie er bleek uitzag.

Jaffa verhalen beschrijven de Dragon Guard als gewiekste en verraderlijke krijgers die niet twijfelden elk mogelijke middel te gebruiken om te winnen. Dit kan door sommige andere Jaffa als oneervol gezien worden, maar het was nodig voor de Dragon Guard om elk gevecht te kunnen winnen. Ze stonden er daarom ook om bekend te vechten in schijnbaar onmogelijke omstandigheden en winnend uit de strijd te komen.

Ze waren uitgerust met standaard Jaffa pantser, staf wapens en sommigen droegen een Zat'nik'tel. Hun helmen, wanneer geactiveerd, waren gevormd naar een draak, wat hun intimidatie van de tegenstanders ten goede kwam. Ze droegen ook een wapen dat uniek was voor de groep, namelijk de Dragon Talons, twee zwaarden die op de voorarm werden bevestigd, over de rug van de hand liepen en ongeveer acht centimeter voor een gesloten vuist eindigden. Deze zwaarden krulden iets naar beneden vanaf de punt, waardoor ze eruit zagen als een klauw. Ze werden gebruikt wanneer ze te dichtbij een vijand waren om staf wapens te gebruiken.

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki