Wikia

Cheyenne Mountain.jpg

Cheyenne Mountain, een korte afstand buiten Colorado Springs, Colorado, is de thuisbasis voor verscheidene takken van het militaire apparaat van de Verenigde Staten van Amerika.

GeschiedenisEdit

Het is algemeen bekend dat Cheyenne Mountain is de locatie waar NORAD gevestigd is, een Amerikaans/Canadese organisatie voor het behouden van de veiligheid in het Noord-Amerikaanse luchtruim. Wat het publiek echter niet weet is dat Cheyenne Mountain ook de thuisbasis is van Stargate Command.

Cheyenne Mountain bevat bijna een wolkenkrabber's hoeveelheid aan verdiepingen, maar gaat meer dan twintig verdiepingen naar beneden, in plaats van omhoog. De precieze voorzieningen zijn niet bekend, maar er zijn tenminste verscheidene cafetaria's en slaapruimten, één gym, een volledige ziekenboeg, en verscheidene observatiekamers voor verschillende doeleinden, zoals operaties, ondervragingen, gevangenschap, en gevaarlijke experimenten.

Cheyenne Mountain bevat ook verscheidene oude raketsilos. Eén van die silos bevat nu de Stargate, die naar binnen werd gebracht enige tijd voor de eerste missie naar Abydos.

Around Wikia's network

Random Wiki