Wikia

Argos.jpg

Argos, door de Tau'ri aangeduid als P3X-8596, was een planeet in het Melkweg sterrenstelsel waar zich een Stargate bevond. Het was de thuisplaneet van de Argosians, en werd vroeger geregeerd door de Goa'uld Pelops.

OverzichtEdit

De planeet had maar één vesting, en de Stargate was geplaatst in de tempel van dat dorp. Het dorp is geplaatst aan het strand, en de planeet's klimaat lijkt op dat van de Mediterrane landen op Aarde, wat inhoud dat het warm en droog is. De Argosians stammen af van de Minoïsche samenlevingen uit de Aardse geschiedenis. De planeet heeft een perfect klimaar, met blauwe luchten, mooie landschappen, fris water en verleidelijk voedsel. Griekse invloeden zijn duidelijk te zien in de architectuur en kledingstijl van de planeet.

GeschiedenisEdit

Pelops opereerde enige tijd op de planeet, en experimenteerde op de menselijke populatie zoals Nirrti deed, proberend hun levensduur te verlengen. Echter, toen Pelops niet meer terugkeerde liet hij een volk achter wiens levens maar honderd dagen duurden, in welke tijd ze zestig tot zeventig jaar verouderden.

SG-1 bezocht de planeet en slaagde erin het mechanisme dat Pelops gebruikte om het experiment te sturen te vernietigen, waardoor de Argosians lange en nuttige levens konden leiden.

ReferentieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki